Vinterkyla! / Johanna

Ja, nu är det sannerligen kallt alltså! Termometern i bilen talade om för mig att det var 14 minusgrader när jag gick ur den och ner mot isen för att möta upp Elina och Mikaela. Då frös jag inte alls! Jag hade ju termobyxor och hur många tröjor som helst på mig! Men när skridskorna skulle snöras på, och man var tvungen att ta av sig vantarna, då var det kallt! Så man fick verkligen skynda sig att knyta och försöka att göra det så bra som möjligt trots att fingrarna blev mer och mer stela. Jag kan säga att det var en riktigt skön känsla att ta på sig tumvantarna igen när man väl var klar!

Ut på isen begav vi oss i alla fall, och vi åkte faktiskt en riktigt bra stund! Vi gjorde piruetter, lite små hopp, åkte så fort vi kunde och dessutom fick jag bevittna en liten brottningsmatch mellan Elina och Mikaela haha. När vi blev lite småtrötta tog vi fikapaus! I termosarna fanns varm choklad, som enligt Mikaela tydligen är extremt underskattat. Jag antar att hon bara menade att det är sjukt gott!

Efter fikapausen åkte vi en sväng till innan tårna nästan bokstavligt talat frös till is och vi var tvungna att ge upp för idag, men då hade vi faktiskt åkt i en och en halv timma redan – inte fy skam! Som avslutning på dagens äventyr gick vi till en utkiksplats och såg ut över hela stan – mäktigt!

Nu bjuder jag på lite bilder!

IMG_5623

IMG_5622

IMG_5624

IMG_5627

IMG_5631

Och slutligen – kolla hur håret blir efter två timmar ute i 14 minusgrader!

IMG_0279

/Johanna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0