Har ätit världens godaste dessert och jag har receptet :D / Bodil

Den 9:e december spelade vi i Nynäshamn på Utsikten Meetings som är ett event- och möteshotell. Efter spelningen fick vi en välförtjänt hemgjord glass som var den godaste jag någonsin har ätit! Vi älskade glassen så mycket att vi t.o.m. bad om receptet. Jag fick även lov att lägga ut receptet här på bloggen, så nu är det bara att ta fram bunkarna och vispen och bjuda på hemgjord glass:) 

Kolla in nr. 8  ;) HAHA

 

 

UM´s Glassparfait med smak av Hallon och krossad Choklad

 

Grundrecept Parfait för 6 personer:

3 Äggulor

4-5 msk Florsocker

2,5 dl Vispgrädde

 

Smaksättning:

½ dl Hallonsylt

½ dl Krossad Choklad

 

Gör så här:

1.   Vispa äggulor med florsocker hårt. ( Det ska gå att skriva i den)

2.   Vispa grädden tills den är lite hårdare än filmjölk i konsistens.

3.   Blanda i Hallonsylt och krossad Choklad i de vispade äggulorna.

4.   Blanda ner vispgrädden i ägg blandningen, utan att röra för hårt.

5.    Frys 5-6 timmar i lämplig form.

6.   Ta ut glassparfaiten och låt den tina i kylskåp ca. 15 minuter innan servering.

7.   Servera gärna med lite Jordgubbs coli (sås), vispad grädde och färska jordgubbar.

8.   Gör som tjejerna i Timoteij: Ät, njut och skrapa tallrikarna frenetiskt rena :).

 

Tillagningstid ca. 40 minuter + infrysning

 

"Detta fantasiska grundrecept på Glassparfait är skrivet av Utsikten Meetings ”kallskänks guru” Linda. Och denna ljuvliga smaksammansättning är gjord av Utsikten Meetings ”master kock” Magnus.

Och tycker du att det är jobbigt att göra glassparfaiten själv, så ta istället en tur till Nynäshamn och ät den på plats på Utsikten Meetings."

 

 Nu vet jag i alla fall vad jag önskar mig till efterrätt på min födelsedag;-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0