Handboll / Johanna

Det är väl ingen nyhet för er att jag är intresserad av handboll? Det är helt klart min favoritsport och jag älskar att både spela och titta på! Under de två gångna veckorna har handbolls-EM för damer pågått i Norge och Danmark, och idag gick finalen av stapeln, med Norge och Sverige som spelande lag! Sveriges lag har överraskat och spelat ett helt otroligt bra EM där man i gruppspelet faktiskt vann över just Norge. Men så nu var det alltså final! Sverige hängde med riktigt bra i början och i halvtid ledde vi faktiskt med ett mål! Jag satt där i soffan och hoppades att det skulle hålla hela vägen, men tyvärr spelade Norge faktiskt helt galet bra i andra halvlek och sprang ifrån svenskorna och vann tillslut med 25-20, deras fjärde raka EM-seger. Men vilken match! Och vilket EM Sverige har gjort! Wow! Bra jobbat, tjejer!

segern704_887850a

/Johanna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0