Snöbollskrig / Elina

Åhhh, va jag tycker det är kul med snö!:D När man var liten spenderades tiden flitigt ute genom att åka pulka, skidor, bygga "kojor", snögubbar.. ja ni vet allt man kan göra:) Nu för tiden blir det mer att man kollar på, haha;) Nee, men man leker ju inte lika intensivt som man gjorde för några år sedan..inte jag iaf;) Jag tycker dock att det är väldigt kul, framförallt att åka skidor så det ska jag göra någon dag! Jag har varit huur sugen som helst på att dra och åka lite längdskidor men det är ingen som är lika på som jag;) haha! Mysig grej det där med mycket snö som det är nu, solen som skiner och bra skidspår:) Det ger bra träning också för det är bannemej tungt, haha;)

En annan grej som är sjukt kul är snöbollskrig!:P Härom kvällen hade vi ett spontant krig och det är riktigt kul, haha;D Däremot blev det en diskussion om vad som är det rätta ordet för att mosa ner någons huvud i snön;) Här i Skövde säger de flesta grosa, vilket jag tycker är de rätta ordet;) Fast det finns ju även, mula och gnosa, haha;) Någon som har något annat ord för detta?:P

 

Pusspuss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0